Linie Alaska Airlines poinformowały we wtorek (5 sierpnia) o uruchomieniu dwóch nowych europejskich tras. Oprócz ogłoszonego wcześniej Rzymu, od wiosny 2026 r. amerykański przewoźnik będzie obsługiwał codzienne loty non stop z Seattle do Londynu-Heathrow (LHR) i na międzynarodowe lotnisko Keflavik (KEF) na Islandii.
Loty do Londynu będą obsługiwane przez cały rok boeingami B787-9 Dreamliner, natomiast loty na Islandię będą początkowo obsługiwane tylko w sezonie letnim wąskokadłubowymi B737-8 MAX. Jest to czwarta i piąta trasa długodystansowa ogłoszona przez Alaska Airlines po zakończeniu przejęcia Hawaiian Airlines i wejściu na rynek lotów długodystansowych.
Na trasie z Seattle do Londynu-Heathrow Alaska Airlines będzie konkurować z British Airways, Delta Air Lines i Virgin Atlantic, które oferują bezpośrednie połączenia między tymi dwoma miastami, natomiast trasa do Keflaviku jest obsługiwana wyłącznie przez Icelandair.
Wcześniej w tym roku Alaska Airlines ogłosiły uruchomienie połączeń między Seattle a Rzymem Fiumicino (FCO), Tokio-Narita (NRT) i Seulem Incheon (ICN), a w najbliższych miesiącach ogłoszonych zostanie kolejnych siedem tras międzykontynentalnych. 12 września rozpocznie się obsługa trasy między Seattle a Seulem, a rejsy do Tokio wystartują 7 stycznia 2026 r. Loty do Rzymu mają rozpocząć się wiosną przyszłego roku i według pojawiających się informacji będzie to maj 2026 r. Łącznie linia zobowiązała się do obsługi co najmniej 12 tras długodystansowych w ciągu najbliższych pięciu lat.
Oczekiwanie na B787 i prezentacja nowych barwPrzewoźnik z Seattle oczekuje również na dostawę
17 nowych samolotów B787-9, które zwiększą jego możliwości w zakresie lotów długodystansowych. Równolegle z tymi działaniami Alaska Airlines zaprezentowały również nowe barwy swojej nowej floty B787. Nowa kolorystyka, łącząca różne odcienie niebieskiego i zielonego, nawiązuje do zorzy polarnej i przyrody północno-zachodniego wybrzeża Pacyfiku, które stanowi główny rynek działalności przewoźnika.
- Nowe malowanie samolotów 787 odzwierciedla transformację linii Alaska Airlines w globalnego przewoźnika, łącząc w sobie piękno, elegancję i nawiązanie do naszej tradycji. W miarę znacznego rozszerzania działalności o nowe miasta na całym świecie, pragniemy, aby coraz więcej pasażerów rozpoznawało nasze nowe malowanie jako znak rozpoznawczy linii Alaska Airlines i doceniało wyjątkową jakość usług, z której od dawna jesteśmy znani – powiedział Andrew Harrison, dyrektor handlowy linii Alaska Airlines.
Alaska na B787, Hawaiian na A330Alaska Airlines planuje prowadzić działalność długodystansową w ramach strategii podwójnej marki, wykorzystując boeingi B787-9 pod marką Alaska Airlines do obsługi nowego długodystansowego hubu w Seattle, podczas gdy Hawaiian Airlines zachowa swoją odrębną tożsamość i działalność w całym basenie Pacyfiku i kontynentalnej części Stanów Zjednoczonych, korzystając głównie z airbusów A330.
Samoloty A330 będą nadal obsługiwać międzynarodowe loty długodystansowe oraz loty na kontynencie amerykańskim do i z Hawajów z hubu w Honolulu. Aby poprawić komfort podróży, w ciągu najbliższych kilku lat linia zamierza zainwestować znaczne środki w poprawę jakości usług świadczonych na ich pokładzie, w tym w całkowicie nowe wnętrza z nowoczesnymi rozkładanymi fotelami w klasie biznes, nową kabinę klasy premium oraz ulepszone fotele w kabinie ekonomicznej.